Lindströmin uusi sovellus tuo tulevaisuuden sisustussuunnitteluun

Tekstiilipalveluyritys Lindström ottaa käyttöön pelimäisen sovelluksen, jonka avulla on helppo valita omaan tilaan sopivat mattokuosit, -muodot ja -koot.

”Lisätystä todellisuudesta eli AR:stä (augmented reality) on puhuttu paljon viime aikoina muun muassa Microsoftin lanseeraamien Hololens-lasien tai lähes kaikkien tunteman Pokémon Go -pelin yhteydessä. Tästä samasta ilmiöstä on kyse myös uudessa sovelluksessamme,” sanoo sovelluksen käyttöönotossa tiiviisti mukana ollut Satu Haikarainen Lindströmiltä.

Lindströmin uusi sovellus yhdistää todellisuuden ja lisätyn todellisuuden. Sen avulla asiakas pystyy virtuaalisesti sommittelemaan erilaisia mattomuotoja ja -kuoseja omissa tiloissaan, nähden miltä tilat näyttävät kullakin vaihtoehdolla. Sovellus sisältää noin 75 värivaihtoehtoa ja kymmeniä erilaisia mattomuotoja ja -kokoja. Lisäksi mukana on ergonomiamattoja, joilla voidaan parantaa työmukavuutta ja -turvallisuutta.

”Haluamme tuottaa asiakkaalle virtuaalisen ahaa-elämyksen siitä, miltä tila voisi näyttää erilaisilla ja väriltään pirteilläkin mattovaihtoehdoilla. Kevyt, pelimäinen tapa esitellä yritystekstiilejä on uutta alallamme. Sovellus on otettu asiakkaidemme keskuudessa innolla vastaan,” iloitsee Haikarainen.

Sovelluksen teknologiasta vastaa oululainen VividWorks. ”Kuluttajapuolella AR-sovellusten käyttö on jo enemmän arkipäivää. Lisätyn todellisuuden povataan kuitenkin lyövän läpi todenteolla myös B2B palvelu- ja teollisuusyrityksissä. Esimerkiksi markkinatutkimusyhtiö IDC uskoo lisätyn todellisuuden ja virtuaalitodellisuuden toimialana olevan 162 miljardin dollarin kokoinen jo vuonna 2020*,” sanoo VividWorksin toimitusjohtaja Miska Visuri.

Kansainvälisille markkinoille

Lindström toimii tällä hetkellä 24 maassa ja tarjoaa vuokramattopalveluja 15 Euroopan maassa.

”Suunnitelmissamme on viedä sovellus kansainvälisille markkinoille jo vuoden 2017 alusta. Samalla tutkimme mahdollisuuksia, miten toiminnallisuudeltaan samanlaista sovellusta voisi hyödyntää myös muiden palveluidemme osalta,” kertoo Haikarainen.

*Worldwide Semiannual Augmented and Virtual Reality Spending Guide, International Data Corporation (IDC)

Lisätietoja:

Satu Haikarainen, Lindström Group, Manager Product Concept, p. 040 5145 814, satu.haikarainen@lindstromgroup.com

Miska Visuri, CEO, VividWorks, p. 040 5226 141, miska.visuri@vividworks.com

Lindström Group

Tekstiilipalveluyritys Lindström vahvistaa asiakkaidensa yrityskuvaa. Palvelumme helpottaa asiakkaan arkea ja on kokonaiskustannuksiltaan markkinoiden edullisin. Toimimme vastuullisesti ja olemme arvostettu työnantaja. Lindströmiläisiä on yli 3000 henkeä Euroopassa ja Aasiassa. Konsernin vuoden 2015 liikevaihto oli 302 miljoonaa euroa.